Powered By Blogger

Thursday, April 28, 2011

kenapa lelaki sukar memahami ??

Hey alls !

Hari nie adalah sedikit story yang nak kongsi bersama dengan pembaca blog wanie nie..pasal LELAKI!!!
Last week aku banyak terdengar kisah sedih kaum HAWA yang sering menjadi bahan mainan di kaum ADAm nie!!!
Kenapa kami si kaum HAWA diperlakukan sedemikian rupa??
jom wanie nak berkongsi cerita dan tips tentang topik hangat hari nie :

KENAPA LELAKI SUKAR MEMAHAMI



Sejak kebelakangan nie....aku selalu terima sms ..fb chat dari salah seorang kaum HAWA nie yang selalu sedih dengan sikap BF dia yang sejak 2 menjak nie buat dia macam alat permainan...sepatutnya dalam kes nie sapa yang perlu dipersalahkan???

Dia selalu cerita kat aku mengenai perangai BFdia yang pelik tapi benar..Aku pun susah nak mempercayainya tapi itulah LUMRAH SEORANG INSAN YANG BERNAMA LELAKI. Ini bukan kes nak menjatuhkan sesiapa tapi itulah hakikatnya kisah cinta.

Memang perempuan tak boleh tanpa lelaki dan lelaki juga ada perasaan yang sama.Tapi yang tak ada perasaan macam itu kita tak boleh nak buat apa. :)

Tapi yang peliknya lelaki nie klu dah tak suka kenapa perlu nak bercinta berbulan-bulan..bertahun-tahun....sampai kita dah rasa sayang dan berikan segala kasih sayang kita tiba-tiba baru nak buat pasai..kenapa perlu nak seksa kami di kaum HAWA nie...MEMANG kami nie kaum yang lemah dan tak berdaya tapi tak semestinya kami boleh diperlakukan sedemikian rupa....
sakit hati ooo klu buat kami cam tue...

Kononya sayang...tapi sayang apa sanggup biarkan kekasih hatinya menangis dan bersedih??patutkah macam tue ??..Kekadang tue meluat juga dengan LELAKI nie...kenapa perlu buat perangai yang tak elok tue.Klu betoi anda tak sayang dengan kekasih anda.Just BREAK OFF tak payah nak layan atau nak lepaskan ayat yang menyakitkan hati macam orang bodoh...lelaki jenis macam nie...bukan apa..depa nie penakut..tapi konon berlaku macho..pirahhhhh

Bagi aku sendiri.Kalau ada lelaki yang perangai macam tue.Aku terus buang ja dari hidup aku...Bukan dia sorang ja yang ada dalam dunia nie banyak lagi orang yang ada...Tapi klu dah sayang tue merebak dalam diri dan boleh katakan dah bersatu...memang agak susah nak buang..Aku memang akui benda tue..

Tapi sangat mengharapkan pada kaum ADAM nie..janganlah terlalu mempersiakan kaum HAWA. kalau dah tak sayang tinggalkan kami secara baik dan biarkan kami hidup bahagia dengan insan yang bisa berikan kami kebahagian.



dan wanie berharap sangat yang lelaki nie tak mengecewakan hati seorang perempuan yang memang sayangkan dia.Jangan jadi macam jantan dalam gambak nie...semua nak sapu.....

Okaylah..hopefully benda nie memberikan manfaat pada semua orang.Mungkin tak lengkap isinya tapi sekadar menambahkan ilmu cukuplah :)



TIPS CINTA kali nie...ialah tips bagaimana jadi seorang PEREMPUAN yang cekal :

  1. Kalau dah nampak perangai BF anda pelik, jangan suka serbu tembok..Kang nahas la jadinya.Seeloknya cuba tanya dulu..
  2. Jangan nampakkan kelemahan kita pada lelaki..Sebab itu mereka akan rasa depa hebat sebab kita sedih sebab mereka.
  3. Jangan menangis depan BF...sebab nampak sangat anda seorang yang tak boleh tanpa dia...
  4. Pegang prinsip HILANG 1 ...10 MARI...hahhahaha
  5. Jangan terlalu mengharapkan dari seorang lelaki.
  6. Jangan berikan 100% kasih sayang & kepercayaan pada lelaki.Sebab 1 hari ia akan hancur juga.TRUST ME!!
  7. Jangan terlalu percayakan kata-kata dna janji-janji manis lelaki..kerna kadang kala itu cuma lakonan semata-mata..Bak kata peptah..DIMANA ADA KEMAHUAN, DISITU ADA JALAN.
  8. PENTING!!!jangan cepat berkawan dengan lelaki yang anda baru kenal dalam masa 7 hari - 2 minggu...tak elok...sebab anda masih tak kenal hati budinya lagi..
  9. Jangan terlalu ikut cakap BF sebab tak pasti lagi dia tue SUAMI anda!!
  10. Yang paling UTAMA....Orang perempuan kena kuat dalam mengharungi segala ranjau onak dan duri...sebab itu adalah sifat utama kita...:)

Hopefully mereka yang membaca nie...dapat semangat baru...Bukan nak KONDEM sesiapa tapi nak bagi semangat pada si HAWA untuk menjadi seorang wanita yang cekal , tabah dan kuat dalam mengharungi kehidupan didunia ini..


With Luv,


No comments: